Fehérvári Katalin

logopédus, fejlesztőpedagógus

.

Több mint 20 éve foglakozom olyan gyermekekkel, akiknek a tanulásban átmeneti, vagy tartós nehézségük van. Az utóbbi években jelentősen emelkedett azoknak a gyerekeknek a száma, akik részleges, vagy általános tanulási nehézséggel küzdenek. A jelenségnek szerteágazó okai vannak, nagy része a közvetlen környezetünkben keresendők. A felgyorsult élettempó, megnövekedett elvárások, követelmények, az állandó versengés az élet minden területén, a gyerekekre is kihat. A hagyományos családmodell szerkezetének radikális átalakulása szintén erősen hat a gyermek intellektuális fejlődésére. Már a kicsi gyerekeket is utoléri a stressz, a teljesítményszorongás. Az én feladatom, hogy segítsem a gyerekek beilleszkedését, szükség esetén felzárkózásukat.

A fejlesztő foglalkozásokon az egyéni szükségletekhez igazodó, személyiségközpontú képességfejlesztésre törekszem. Félelem és stressz nélküli, bizalommal teli, biztonságot nyújtó, gyermek- és tanulásbarát légkört igyekszem megteremteni, ahol a tanulás, a tudás megszerzése örömforrást jelent a gyermekek számára.

1982-ben végeztem a gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán oligofrénpedagógia-pszichopedagógia  – később logopédia szakon. 1990 óta dolgozom a Ferencvárosi Nevelési Tanácsadóban, egy remek szakmai közösségben. Három felnőtt gyermekem van, és most már biztosan tudom, hogy még a kamaszkort is túl lehet élni.